Selin ATEŞ

Psikolog

 

Selin ATEŞ

Psikolog

Selin Ateş, psikoloji lisans eğitimini Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde tamamlamıştır. Lisans eğitimi sırasında Yaşam Boyu Eğitim Laboratuvarı’nda asistanlık yapmış ve Padova Üniversitesi Bellek ve Öğrenme Laboratuvarı’nda Doç. Dr. Irene Mammarella ile staj yapmak için bir ay süreyle İtalya’da bulunmuştur.

Yüksek lisans eğitimine İstanbul Bilgi Üniversitesi Klinik Psikoloji programında devam ederek “Ergenlerin Flört Şiddeti Algıları: Odak Grup Çalışması” başlıklı tezi ile mezun olmuştur. Yüksek lisans süresince Bilgi Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık Merkezi’nde bireysel psikoterapi ve grup çalışmaları yapmış, pek çok farklı süpervizör ile çalışma fırsatı edinmiştir. Doç. Dr. Sibel Halfon tarafından yürütülen Çocuklar için Mentalizasyon Odaklı Terapinin (MBT-C) etkinliğinin araştırıldığı proje kapsamında Anna Freud Center’dan eğitim ve süpervziyon alarak “Çocuklar için Mentalizasyon Odaklı Terapi Uygulayıcısı” olmuştur.

Floortime İstanbul Akademi bünyesinde Çiğdem Ergül tarafından verilen DIR FLoortime 201 Temel Kapasiteleri Destekleme ve DIR Floortime 202 Üst Kapasiteleri Destekleme eğitimlerini tamamlamıştır.

Buna ek olarak, Rorschach ve Projektif Dersler Derneği’nde Doç. Dr. Neslihan Zabcı’nın sürdürdüğü “Rorschach ve CAT Testleri ile Çocuğun Ruhsal İşleyişinin Değerlendirilmesi” eğitimine devam etmektedir.

İki sene süresince özel anaokullarında okul psikoloğu olarak çalışmış ve velilere yönelik seminerler vermiştir.

2022 yılı itibariyle Günışığı Çocuk Merkezi ekibine katılmış olup çocuk, ergen ve ebeveynlerle mentalizasyon odaklı ve psikodinamik yönelimli psikoterapi, ebeveyn danışmanlığı ve ek olarak DIR Floortime çalışmalarını sürdürmektedir. Ek olarak, 6-17 yaş arasındaki çocuklara yönelik bir bilişsel değerlendirme aracı olan Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği IV (WISC-IV) uygulamaktadır.

Türk Psikologlar Derneği üyesidir.

Katıldığı Eğitim ve Seminerler

  • Rorschach ve CAT Testleri ile Çocuğun Ruhsal İşleyişinin Değerlendirilmesi / Rorschach ve Projektif Dersler Derneği, Doç. Dr. Neslihan Zabcı (Devam etmekte)
  • DIR Floortime 202 Üst Gelişim Kapasitelerini Destekleme Kursu / Floortime İstanbul Akademi, Çiğdem Ergül
  • DIR Floortime 201 Temel Kapasiteleri Destekleme Kursu / Floortime İstanbul Akademi, Çiğdem Ergül
  • Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği IV / Giunti Psychometrics
  • Çocuklar için Mentalizasyon Temelli Terapi / Anna Feud Center, Doç. Dr. Sibel Halfon & Emma Morris
  • Sosyal İletişim Alan Tarama Testi Temel Düzey Kursu / Nilcan Kuleli Sertgil
  • Otizm Açısından Riskli Bebeklerin Erken Değerlendirilmesi ve SİATT Gelişim Tarama Testi Kullanımı / Nilcan Kuleli Sertgil
  • Sosyal İletişim Alan Becerilerinin İlk 24 Ay İçerisinde Gelişimsel Takip Açısından Önemi / Nilcan Kuleli Sertgil
  • Deneyimsel Oyun Terapisi / Psikoloji İstanbul, Nilüfer Devecigil
  • Dans ve Hareket Terapisine Giriş Eğitimi / Sanat Psikoterapileri Derneği
  • Maggie Kline ile Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim Esnek Dayanıklılık Yol Haritası Modeli Semineri / Somatik Deneyimleme, Maggie Kline
  • SE Basics: Somatik Deneyimleme’nin Temel Kavramları / Somatik Deneyimleme, Didem Çaylak van Zuijlen
  • Çocuklar için Zihinselleştirme Temelli Psikoterapi – Uyum Ölçeği Kodlama Eğitimi / Sibel Halfon, Ayşenur Coşkun
  • Psikoterapide Genogram Kullanımı Atölyesi / Bate Psikoloji, Tuba Aydın