Suna POLAT M.A.

Uzman Psikolog, Aile Terapisti

SUNA POLAT M.A.

Uzman Psikolog, Aile Terapisti

Orta ve lise öğrenimini TED Ankara Koleji’nde tamamladı. ODTÜ Psikoloji Bölümü’nden lisans ve Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü’nden yüksek lisans derecesini aldı. 1986-1987 yılları arasında The British Council, Post Graduate Fellowship programı ile İngiltere’ de bulundu ve özellikle otistik çocukların tedavi ve eğitimi konusunda çalıştı. Türkiye’ye döndükten sonra, ODTÜ Psikolojik Danışma ve Rehberlik Bölümü’nde araştırma görevlisi olarak görev yaptı. Daha sonra; klinik alana yöneldi ve Ankara Üniversitesi Çocuk Psikiyatrisi Bölümü’nde Uzman Psikolog olarak çalışmaya başladı. Bu çalışma süresinde; Aile Terapisi, Oyun Terapisi, Bebek Ruh Sağlığı, Öğrenme Bozukluğu alanlarında eğitim aldı. Ayrıca; bölüm bünyesinde bulunan “Otistik Çocuklar Tanı, Tedavi ve Eğitim Merkezi” nde otistik çocuk ve aileleri ile bireysel ve grup çalışmalarında terapist olarak hizmet verdi. 1996 yılında İstanbul’ a yerleşti. 2 yıl Çapa Tıp Fakültesi Çocuk Psikiyatrisi Bölümü’nde Uzman Psikolog olarak çalıştı. Daha sonra; Özel Yüzyıl Işıl Anaokulu’nda anaokulu yöneticiliği ve aynı okulun ilköğretim bölümünde rehberlik birim yöneticiliği görevlerini yürüttü.

2003-2006 yılları arasında TOHUM vakfında (Türkiye Otizm Erken Tanı ve eğitim Vakfı) psikolojik değerlendirme ekibi lideri olarak çalışmıştır. Ayrıca, özellikle aile terapisine yönelik eğitimlere ağırlık vermiş ve İsrail Nord Cope Community Stress Prevention Center tarafından İstanbul’da verilmekte olan “Aile Terapisi” eğitiminin 2 yılını tamamlamış ve “Aile Terapisti” ünvanını kullanmaya hak kazanmıştır.

2010 yılında Maryland/ABD’de düzenlenen DIR® FLOORTIME™ enstitüsüne katıldı ve DIR-B sertifikasını aldı. 2010-2011 yılları arasında DIR® FLOORTIME™ fakülte üyesi Rosemary White, OTR/L ile klinik süpervizyon eğitimlerine devam etti. 2012 yılında DIR® FLOORTIME™-C eğitimini başarı ile tamamladı ve Türkiye’deki sayılı DIR-C/Advanced FLOORTIME™ Player sertifika sahibi terapistlerden biri olmaya hak kazanarak çocuklar ve aileler ile çalışmalarına devam etmektedir.
(Lütfen bakınız: http://www.icdl.com/intprograms/providers/Turkey.shtml)

Çalışma Alanları

Yaygın gelişimsel bozukluk ve otizm,
Öğrenme ve dikkat sorunları,
Okuma-yazma güçlükleri,
Okula hazırlık becerilerinin değerlendirilmesi ve desteklenmesi
Verimli çalışma programlarının uygulanması
Anne-bebek-etkileşimini destekleme,
Erken tanı ve eğitim programlarının hazırlanması ve uygulanması,
Aile danışmanlığı ve aile terapisi

Katılmış Olduğu Eğitim Programları

Aile Terapisi Eğitim Programı (İsrail Nord Cope Community Stress Prevention Center-İstanbul)

Okuma Programı :Lips; The Lindamood Phoneme Sequencing Program for Reading , Spelling and Speech (Lindamood-Bell London UK)

Okuma Programı: Seeing Stars; Symbol Imagery for Phonemic Awareness, Reading and Writing Program (Lindamood-Bell London UK)

DIR® FLOORTIME™ “Relationship Based Treatment for Children with Challenges in Relating and Communicating”An Introductory Workshop by Rosemary White, OTR/L İstanbul

Küçük Adımlar Sertifika Programı Sezgin Kartal, İstanbul

Otizm; Çocuklarda İletişim Becerilerini Destekleme Bünyamin Birkan, İstanbul

Infancy and Early Childhood Training Course, Online Workshop, DIR Institude

RegulatorySensoryProcessing Disorder Online Post-Conference Workshop by Stanley GreenspanM.D. and Rosemary White OTR/L DIR Institude

Attachment in Infants Workshop, by Charles Zeanah M.D. İzmir, Çocuk Psikiyatrisi Kongresi

PEP-R Uygulama İstanbul

Vermiş Olduğu Seminerler

 Konu: “COMMON PSYCHOLOGICAL PROBLEMS IN PRE-SCHOOL CHILDREN”
Yer: Bosphorus International School
Hedef Kitle: Prep. and Primary School Staff
Eğitimci: Suna Polat (Uzman Psikolog, Aile Terapisti)

Konu: “ÇOCUĞUM BÜYÜYOR: anne-babalar için rehberlik”
Yer: Güzel Günler Prof.Dr. Yankı Yazgan’ın özel ofisi

 Konu: “ERKEN İŞARETLER” ( Okul Döneminde Gözlenen Sorunların Okul öncesi dönemdeki belirtilerinin tanınması)
Yer: 1) 2004 Yılı Anaokullar Platformu Ayışığı Anaokulu
2) Özel Yüzyıl Işıl Anaokulu
3) AÇEV Adana ve Bursa
4) Yeditepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü 4.sınıf Öğrencileri

Konu: “ÖĞRENMENİN ANATOMİSİ”
Yer: Zeynep Mutlu Eğitim Vakfı Kemer İlköğretim Okulu

Konu: “ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME GEÇİŞ: OKUL OLGUNLUĞUNU DEĞERLENDİRME VE ÖNERİLER”
Yer: Yüzyıl Işıl Anaokulu, Pinokyo Anaokulu

Konu: “Anaokulu Döneminde Sık rastlanan Sorunlar :Ana-Babalar için Çözüm Önerileri”
Yer: Yüzyıl Işıl Anaokulu

Konu: “Çoklu Zeka”
Yer: Yüzyıl Işıl Okulları

Konu: “3-6 yaş Çocuklarında Okuma-Yazma Becerilerine Hazırlık Çalışmaları”
Yer: İstanbul Erkek Lisesi Eğitim Vakfı Anaokulu ve İlköğretim Okulu
Özel Yüzyıl Işıl Anaokulu

Konu: “ÇOCUKLUKTAN YETİŞKİNLİĞE GEÇİŞ:BİR YOLCULUĞUN ÖYKÜSÜ”
Yer: İstanbul’da çeşitli İlköğretim okullar
Kurum: 1884 Vakfı

Konu: “ÖĞRENME,VERİMLİ DERS ÇALIŞMA VE ÖDEV YAPMA BECERİSİNİ GELİŞTİRME PROGRAMI”
Yer: Güzel Günler Prof.Dr. Yankı Yazgan’ın özel ofisi

Konu: “Okul Döneminde Sık rastlanan Sorunlar :Ana-Babalar için Çözüm Önerileri”
Yer: Çeşitli İlköğretim Kurumları
Konu: “YAYGIN GELİŞİMSEL BOZUKLUK : TANI KOYMA VE DEĞERLENDİRME”
Eğitimci: Suna Polat (Uzman Psikolog, Aile Terapisti)

1) Yer: İstanbul’da 14 ilçedeki Rehberlik Araştırma Merkezleri
Hedef Kitle: Bu merkezlerde görev yapan yöneticiler, rehber uzmanlar ve aynı bölgede bulunan özel okul ve devlet okullarında çalışan rehber öğretmenler
Kurum: TOHUM OTİZM vakfı

2) Yer: Edirne Tıp Fakültesi Çocuk Nörolojisi ve Pediatri Ana Bilim Dalı
Hedef Kitle: Uzman Doktor,Asistan Doktor, İntern Doktor,psikolog ve hemşireler
Kurum: TOHUM OTİZM vakfı

3) Yer: Marmaris Martı Oteli AB ve sağlık Bakanlığı işbirliği ile gerçekleştirilen “Otizm Tarama Projesi” açılış ve koordinasyon toplantıları
Hedef Kitle: Bursa, İzmir, Adana,Antep,Kocaeli İl Vali yardımcıları,İl Sağlık müdürleri AÇSAP bölge müdürlükleri
Kurum:TOHUM OTİZM Vakfı

4) Yer: İzmir İl sağlık Müdürlüğü, AB ve sağlık Bakanlığı işbirliği ile gerçekleştirilen “Otizm Tarama Projesi” açılış ve eğitim toplantıları
Hedef Kitle: 25 pratisyen doktor ve 200 sağlık personeli
Kurum:TOHUM OTİZM Vakfı

5) Yer: Gaziantep İl sağlık Müdürlüğü, AB ve sağlık Bakanlığı işbirliği ile gerçekleştirilen “Otizm Tarama Projesi” açılış ve eğitim toplantıları
Hedef Kitle: 25 pratisyen doktor ve 200 sağlık personeli
Kurum:TOHUM OTİZM Vakfı

6) Yer: Kocaeli İl sağlık Müdürlüğü, AB ve sağlık Bakanlığı işbirliği ile gerçekleştirilen “Otizm Tarama Projesi” açılış ve eğitim toplantıları
Hedef Kitle: 25 pratisyen doktor ve 200 sağlık personeli
Kurum:TOHUM OTİZM Vakfı

Konu: “DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME İLKELERİ”
Yer: Çeşitli Özel Eğitim merkezleri

Konu: “OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE OKUMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI”
Yer: İELEV,YÜZYIL IŞIL OKULLARI

Konu: “ÖĞRENME GÜÇLÜKLERİNDE TANI VE TEDAVİ YÖNTEMLERİ”
Yer: Marmara Üniversitesi Çocuk Psikiyatrisi Bölümü Asistan ve Uzmanları